پمپ لجن كش مشهد پمپ با پروانه غير انسدادي بخش يكم

1393/05/31

zyrtec

zyrtec loekkenglas.dk

deltasone

deltasone

zovirax

zovirax vizvilagnap.hu

where can i buy low dose naltrexone

buy naltrexone

name of abortion pill in u

usa buy abortion pill westshoreprimarycare.com

zoloft weed interaction

zoloft xanax and weed emedia-cs.com

prednisolon

prednisolon tabletta read

augmentin compresse

augmentin

mixing xanax and weed

mixing xanax and weed movidafm.net

mixing weed and adderall

mixing weed and adderall blog.keylink.rs

sertraline reviews

sertraline and alcohol

naloxone and naltrexone

naloxone vs naltrexone

what does naltrexone do

naltrexone prescribing information go
 
درباره پمپ هاي لجن كش مشهد پمپ با پروانه غير انسدادي
بخش يكم
پمپ هاي غيرانسدادي، به صورت تعريف شده توسط موسسه هيدروليك (استاندارد ANSI/HI 1.3 2000) “پمپ هاي طراحي شده براي تضمين آزادي حداكثر در برابر انسداد در زمان جابجايي مايعات حاوي جامدات يا مواد چسبناك” هستند. اين پمپ ها به صورت مشترك به عنوان پمپ هاي جابجايي جامدات يا فاضلاب شناخته شده اند. گروه پمپ هاي غيرانسدادي شامل گستره وسيعي از اندازه پمپ و طراحي هاي ارائه دهنده يكي از بزرگ ترين بخش هاي در دسترس بازار است. اين مقاله بر پمپ هاي غيرانسدادي با قطر تخليه بزرگ تر از 3 اينچ تمركز مي كند. انواع در دسترس، عمليات، طراحي، اجزا، مواد، پيكربندي گردنده و عمليات سرعت متغير در اينجا ارائه شده است. مشكلات ميداني رايج با راه حل آن ها، تحليل لرزش، و به روزرساني تجهيزات نيز مورد بحث قرار گرفته است.
مقدمه
طراحي
پمپ غيرانسدادي رايج يك حلزوني منفرد با قاب و پروانه طراحي شده با مسير عبور پهن براي عبور جامدات است. پروانه روي محور آويزان شده و مونتاژ چرخشي به صورت بيرون كشيدن از عقب است تا بدون آشفته سازي صفحه مكش امكان برداشته شدن آن وجود داشته باشد. طراحي هاي پمپ غيرانسدادي در سرعت هاي ويژه Ns = 1500 تا 5000 با اكثر طراحي ها در محدود Ns = 2000 تا 3500، در دسترس هستند. جريان ها از 10 تا 20000 متر مكعب در ساعت با ارتفاع فشاري از 5/2 متر تا 75 متر TDH در دسترس هستند.
كاربردها
پمپ غيرانسدادي وقتي به كار مي رود كه مايع پمپ شده توانايي تاثيرگذاري متناقض بر عملكرد پمپ از طريق تجمع مواد مشكل زا در نقاط انسداد مثل چشمي پروانه و رينگ هاي سايشي را داشته باشد. مايع پمپ شده معمولا فاضلاب خام يا فرابري است اما پمپ هاي غيرانسدادي نيز مي توانند در آب زدايي معدن، ساخت و ساز، فرآيندهاي صنعتي با جامدات معلق، مدخل آبگيري آب خام، و آب خنك سازي يافت شوند.
اندازه مواد جامد
مشخصات پمپ غيرانسدادي بايد قطر حداكثر جامد مورد انتظار براي عبور از ميان پمپ بدون انسداد را مشخص كند. اندازه قطر حداقل جامد قابل قبول به عنوان استاندارد 3 اينچ است. در نتيجه، انداه حداقل پمپ غيرانسدادي تخليه 3 اينچي است تا اجازه عبور جامدات با قطر 3 اينچ به داخل و خارج پمپ را بدهد. اندازه حداكثر پمپ غيرانسدادي تنها توسط نيازمندي هاي كاربران نهايي كه اندازه پمپ خود را براساس لوله هاي تجاري در دسترس مورد استفاده در ساخت تاسيسات فرابري آب زائد قرار مي دهند، محدود مي شود. اين به صورت موثر اندازه پمپ در دسترس را تا قطر تخليه 60 اينچ محدود مي كند. مشخصات پمپ با قطر تخليه 60 اينچي نادر است و به صورت عمومي تر اندازه پمپ ها در محدوده اي از قطر تخليه 3 اينچ تا 40 اينچ است.
مواد چسبناك
به علاوه عبور جامدات با قطر حداقل، انتظار مي رود يك پمپ غيرانسدادي مواد چسبنده، لباس هاي كهنه، ساير جامدات مشكل زا مثل مواد و كلوخه هاي گريس و حداقل 2 درصد جامدات معلق را نيز عبور دهد. مثل اين نيست كه بگوييم پمپ هاي غيرانسدادي اگر با جامدات دشواري كه براي عبور آن طراحي نشده اند روبرو شوند مسدود نمي گردند. آيا انتظار مي رود پمپ غيرانسدادي طراحي شده براي عبور جامدات با قطر 3 اينچي، تكه پارچه 12 اينچ طول در 3 اينچ عرض را به سادگي به اين دليل كه ضخامت كمي دارد عبور دهد؟ البته كه نه زيرا پارچه احتمالا دور نوك پره هاي مكش پروانه جمع مي شود. موسسه هيدروليك (ANSI/HI استاندارد 1.3، 2000) اين چنين مشكلاتي را درك مي كند و پودرسازي و/يا سرندهاي با ميله مناسب تهيه شده در بالادست پمپ ها را در زمان نياز پيشنهاد مي كند.
كاربردها
جمع آوري آب زائد
پمپ هاي غيرانسدادي به كار رفته براي آب زائد خانگي را مي توان به پيش تصفيه و پس تصفيه تقسيم بندي كرد. پمپ هاي پيش تصفيه براي جمع آوري آب زائد خام و انتقال آن به تاسيسات تصفيه آب زائد به كار مي روند. اولين ايستگاه جمع آوري و ايستگاه هاي بعد از آن در نقطه با پايين ترين درجه هيدروليك قرار داده شده اند. گرانش آب زائد را از منبع خود به ايستگاه جمع آوري مي برد كه ارتفاع فشاري ديناميك كل (TDH) آن افزايش مي يابد تا اجازه دهد جريان به ايستگاه جمع آوري بعدي برود. ايستگاه بعدي در پايين دست جريان ممكن است تعدادي ايستگاه هاي كوچك تر تغذيه كننده داشته باشد و بنابراين اندازه آن بزرگ تر از اولي است. اندازه ايستگاه هاي جمع آوري به صورت پيوسته افزايش مي يابد تا آب زائد خام به تاسيسات تصفيه آب زائد برسد.
تصفيه آب زائد
در تاسيسات تصفيه آب زائد پمپ هاي غيرانسدادي براي انتقال آب زائد از ميان مراحل مختلف در فرآيند تصفيه مثل تصفيه اوليه، ثانويه و ثالث به كار برده مي شوند. بيشتر جامدات بزرگ در تصفيه اوليه حذف شده و در اينجاست كه پمپ هاي غيرانسدادي بيشترين استفاده را دارند. پمپ هاي غيرانسدادي در فرابري ثانويه به عنوان پمپ هاي لجن به كار مي روند تا جامدات معلق بين تانك ها را منتقل كنند. در انتهاي فرآيند تصفيه، آب تصفيه شده با استفاده از پمپ هاي سيال خروجي كه بيشتر اوقات پمپ هاي غيرانسدادي هستند، به محيط برگردانده مي شوند.
پيكربندي ايستگاه جمع آوري
دو روش با استفاده گسترده در طراحي ايستگاه هاي جمع آوري آب زائد وجود دارد. در هر دو روش طراحي آب زائد به اتاقك جمع آوري به نام چاه مرطوب جاري مي شود. چاه مرطوب يك گودال حفر شده در زمين است و در نقطه اي با پايين ترين درجه هيدروليكي قرار گرفته است.
فقط چاه مرطوب
اولين روش طراحي  پمپ را در داخل چاه مرطوب قرار مي دهد و اين پمپ را ملزوم به توانايي انجام عمليات در شرايط زيرآبي مي كند.
چاه مرطوب/چاه خشك
در روش طراحي دوم اندازه گودال حفر شده براي چاه مرطوب تقريبا دو برابر شده و ديواره عمودي در مركز گودال قرار داده مي شود تا آن را به دو قسمت تقسيم كند. نيمه اول گودال به عنوان چاه مرطوب به كار مي رود  نيمه دوم به عنوان چاه خشك براي قرار دادن تجهيزات پمپ به كار مي رود. پمپ هاي به كار رفته در پيكربندي چاه مرطوب/چاه خشك مي توانند پمپ هاي گودال خشك رايج باشند. هزينه ساخت براي پيكربندي چاه مرطوب/چاه خشك به دليل حفاري بيشتر، بتن پاشيده شده اضافي و تجهيزات اضافي مورد نياز مثل نور دهي و حرارت دهي، تجديد هوا و تهويه  بالاتر از رويكرد فقط چاه مرطوب است.
 

Top